12 Ocak 2008 Cumartesi

Annemin yoğurtlu keki

Günlerdir mutfağa yiyecek birşeyler yapmak için değilde olanı almak-yemek için giriyorum:)
Birşeyler yapamıyorum ve 2.dönem dahada yoğun günler bekliyor.
Arşivde bir sürü fotoğraf,makinede ayrı fotoğraflar var yayınlanmak için ama onları yazacak düzenleyecek kadar bile oturamıyorum bilgisayarın başına,bugün bari birşeyler yazayım istedim ondada bir türlü seçemedim.
Sonra da kek bölümüm yok daha bir türlü kek yayınlayamadım hele ıslak keki ünlü biri olarak:)))
Fırsat olmuyor derken bende annemin geçen biz evde yokken 1 saat içinde çaya gelecek misafirler için yaptığı keki yayınlayayım diye düşündüm..
Hamur işlerine düşkün olmayıp daha çok sağlıklı beslenmekten yana olan annemin benim yıllardır bildiğim klasik kekiyle bu bölümün açılışını yapalım.
Yıllarca yoğurtla değil sütle daha güzel olur kek desemde annem yoğurtta da ısrar etmiştir ve bu keki de yoğurtla yapılmıştır.Birde çok güzel olmuştur hatta ceviz içi az kalmış birazı içine çökmüş birazı da üstüne konulmuş ama az gelmiş olmasına rağmen çok nefisti.

Malzemeler:

3 yumurta
1,5 subardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Limon kabuğu rendesi
Ceviz içi
Aldığı kadar un

Yapılışı:

Yumurta ve şeker iyice çırpılır.
Yoğurdu,sıvıyağ ve aldığı kadar unu sırayla koyun.Sonrada vanilya,kabartma tozunu ve limon kabuğu rendesini koyun.
Ceviz içini de istediğiniz kadar koyun(biz geçen abarttık çok koyduk kek kadar ceviz vardı nerdeyse:))yağlanmış kalıba ya da tepsiye dökünp üzerine de bol ceviz ekleyip fırına verin.

44 yorum:

  1. çok nefis görünüyor.yoğurtlada olmuş.annecinin ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya kusura bakmayın ben bişeyi anlayamadım fırında ne kadaar süre tutucaz ve piştiğğini nereden anlayacağız bilenler varsa yardım edeilir mi?

      Sil
    2. Merhaba,fırınına göre değişiyor bu ne yazık ki.
      Eğer fanlı fırın ise daha çabuk pişer ama değilse ve yavaş pişiriyorsa daha uzun.
      Mesela bizim evde şu an mini fırın var ve yaklaşık 1 saatte pişiyor.
      Bu sebeple süresi sizin takibinizle ve tabiki fırınınızın hızıyla bağıntılı.
      Bir arkadaşım emsela 40 dakikada piştiğini söylüyor ama ben bu kadar net birşey diyemiyorum..
      Yine sorunuz olursa muhakkak sorun.

      Sil
  2. super gorunuyor ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  3. Annemin de misafirleri için sık yaptığı böyle bir keki vardır onu hatırladım sayfanı açınca.
    Anne özlemimin arttığı şu günlerde içim sızladı...

    Annenin ellerine sağlık,nefis olmuş.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Mutfak havlusucum...
    Annenin elleri dert görmesin valla, ne varsa analarımızda var:))
    Birde anasına bak kızını al derler hihihiihiii..
    Öpüyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. iyi ki arşivimiz dolu yoksa vay halimize bi de düzenleyen olsa ah ahh
    ellerine saağlık anneciğin
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım..kekinin rengine bayıldım..limon kabuğu mucizesi olsa gerek:)nasılda hoş bir koku ve tat vermiştir...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. anneler ne kadar pratiklerdir dimi benim annemde biz ilk okuldayken yerli mallarında hemen kek çırpardı gazoz koyardı bu tarife canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. Bak bak bak, demek kek sütle daha güzel olurmuş hııı:)
    Süt varsa sütle,yoksa yoğurtla yaparsın ikisinlede şahane olur:)
    (keklerinde %85 yoğurt kullanan biri daha ne der ki:))

    canım anneciğinin eline sağlık,sana da zihin açıklığı diliyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba canim,
    yogurtlu kekin görüntüsü bile yetti bana, lezzetide yerindedir eminim. Anneciginin ellerine saglik diyorum.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Harika olmus,ne tesadüfki benim annemde yorgurtlu kek yapar ve hatta bu gün yapilacakti ama son anda vazgecildi.Harika görünüyor canim,ellerinize saglik nefis görünüyor,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  11. Zeynep'ciğim,

    Ben de ilk keki annemden öğrendim ve O'da yoğurtla yapardı, yıllarca ben de yoğurtla yaptım, hala da yaparım. Aslında bir başka olur yoğurtla yapılan kek bence, daha yumuşak oluyor, kokusu daha güzel oluyor. Annenin ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. Sana da kolay gelsin.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. harika olmuş yinede senin muhalefetine rağmen:)) dimi canım hadi öptüm bay

    YanıtlaSil
  13. annenin ellerine saglik
    kek nefis olmus
    iyi pazarlar

    YanıtlaSil
  14. annenin ellerine saglik
    kek nefis olmus, iyi pazarlar dilerim

    YanıtlaSil
  15. nefis olmus goruntusunden belli
    elinize saglik ,afiyet olsunn sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Canımmm Zeynepim, dün keki görünce kalkıp yapmak stedim. Zor zar ikna ettim kendimi oturdum. Bugün tekrar geldim yine :) yapma isteğim uyandı..

    anneciğinin ellerine sağlık hayatım.

    sizlere afiyet olsun.
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  17. Annecignin ellerine saglik canim,keke nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  18. Annem çocukluğumda bir kek yapardı,mübalağasız 10 santim kabarırdı,akraba ,konu komşu bayılırdı;Zeynep'ciğim tarifin beni çocukluğuma götürdü;ellerinize sağlık.
    Sevgiler...
    Bahriye

    YanıtlaSil
  19. Annenin ellerine sağlık. Anne yemekleri gibi yok öyle değil mi?İyi geceler.

    YanıtlaSil
  20. canim annecigini ellerine saglik cok nefis olmus
    sevgilerimi biraktim.

    YanıtlaSil
  21. annelerin yaptığı ne güzel olmazki..boşuna anne eli deymiş gibi denmiyor değilmi ya?
    ellerine sağlık anacığın..
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  22. selam cnm
    anneciğinin ellerine sağlık, ben de seninle hemfikirim, sütlü keki severim, sevgiler cnm.....

    YanıtlaSil
  23. Merhaba canım ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler...Anneciğinin ellerine sağlık, kek çok güzel olmuş, annelerimiz hep pratiktirler, onların yaptıklar her zaman çok lezzetli olurlar..Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Günaydın Zeynep'cim,
    annenin kekinin önce resmine baktığımda sonra da tarifini okuduğumda gülümsettin beni:)
    Benim annemde keki yoğurtlu yapar ve benim sitemdeki "annemin keki" de görüntü olarak aynı senin annenin keki gibi:)
    Anne keki dediğin böyle olur işte değil mi,ah canım annem..
    Bak şimdi özlemişim ya:(
    Anne elinin değdiği herşey güzel olur,mis gibi kokusu başka olur..
    Annenin ellerine sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  25. annecinin ellerine saglik enfes olmus sevgiler canim

    YanıtlaSil
  26. slm arkadaşım
    anneciğinin ellerine sağlık, kek harika görünüyor.
    benim cbox a bir mesaj yazmışsın yorum yazamıyorum diye ama hangi sayfama yorum yazamıyorsun acaba. Diğer blogcu ve blogspotcu arkadaşlar yazıyorlarda yani bugüne kadar kimseden böyle bir şikayet gelmedi.Bana dönersen memnun olurum
    Sevgiler
    Nagehan

    YanıtlaSil
  27. Zeynep'ciğim annenin ellerine sağlık,annelerin keki her şekilde çok nefis, annemde her seferinde farklı şeyler koyardı , ben tarife bakarak yapardım öyle olmazdı...sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Canim bende annen gibi keki simdiye dek yogurtla yapardim ama kuru olurdu sütle denemeye baslayinca baktim daha yumusak oluyor kekleri artik sütle yapar oldum, anneciginin ellerine saglik canim nefis görünüyor tabiki:))

    kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Harikak görünüyor canım..Hem senin hemde annenin ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  30. annenin ellerine sağlık çok güzel olmuş
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  31. zeynep'çiğim annenin eline sağlık. yoğun günlerinde kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  32. canım seninde anneninde ellerine sağlık...bende yıllardır annemin kek tarifini kullanırım ve şaşmaz...tabi bir kac yıldır üzerinde hafif oynamalar yaptım :)
    sana kolay gelsin canım...

    YanıtlaSil
  33. Annelerin yaptigi yemek olsun pasta olsun bir baska lezzetli olur,yogurtlu kek mis gibi komustur piserken anneciginin eline saglik canim

    YanıtlaSil
  34. Canım önemli olan annelerin elinin değmesidir...Malzemesini ne kullanırlarsa kullansınlar, az - çok farketmez....onların her yaptığı nefistirrrrr...
    sevgiyle,
    İlkay

    YanıtlaSil
  35. bence harika görünüyor tarifler için tşk ama bu keke tarçın olurmu acaba

    YanıtlaSil
  36. Tuana neden olmasın olur tabi ki.
    ama fazla olmasın hem rengi koyulaşır hemde tadı dahada baskınlaşır.
    ilgin için çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  37. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık..
    ama ceviz koymasakta olur mu ya da ceviz yerine fındık,fıstık koysak nasıl olur??

    YanıtlaSil
  38. çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  39. NİLÜFER Çarşamba,Kasım 14,2012 Aradığım tarifi buldum.Teşkkürler.

    YanıtlaSil
  40. Bana acil 120 kisilik yogutlu kek tarifi lazim

    YanıtlaSil
  41. Cok acil cevap bekliyorum Lutfen

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...