13 Eylül 2008 Cumartesi

Buzlu Börek

ramazan yoğunluklar açısından güzel ama blogum açısından sakin geçiyor farkındayım..
bu ramazan daha rahat birşeyler yazabilirim diye düşünürken tam tersi oldu,bizim evin ilk iftar davetinin sahipleri olan hepsi biribirnden değerli arkadaşlarıma hazırladığımız güzel sofrayı bir türlü fotoğraflayamadım kısmet olmadı..ve şu 2 haftalık zaman zarfında gün içersinde de yeni tarifler denemek yerine olan tariflerle birşeyler hazırladım,zaten daha çok tatlı-hamur işleri kısımlarıyla ilgileniyorum,birde bayat ekmekleri değerlendirecek yeni karışımlar yaptım ama bir türlü onlarda fotoğraflanamadan tüketildi afiyetle,bir dahakine burada olucaklar inşAllah..


az önce yeni bir kitaba başladım yeni birşeylere başlamak hayatımızda olan çizgilerin de yenilenmesini istemeyide beraberinde getiriyor bana da öyle oldu,bilgisayarı açtım bloga birşeyler ekleyebilmeliyim derken arşivde fotoğrafını gördüğüm iki lezzetin tarifinin kaybolduğuu gördüm yılmak yok dedim bu seferde bir sabah kahvaltısında yediğimiz şu şişko görünümlü buzlu börekleri görünce bunu eklemeliyim dedim çünkü çok nefis olmuştu sakın aldanmayın oruçtan sebep abartmıyorum daha acıkmadım:)
muhakkak suya bulama işlemi tarzında börek yapan vardır ama böyle buzlu şekilde yapmadıysanız kesinlikle yapın harika oluyor sadece yaparken biraz elleriniz donuyor o kadar.
Buzlu Börek


Yapılışı:

sütlü veyahut yoğurtlu yaptığınız sosuyla hazırladığınız böreklere iç harclarınıda koyup istediğiniz şekilde sarıp buzluğa atın sonra donmuş börekleri,1 su bardağı suya yarım çay bardağı sıvıyağ gelecek ölçüde hazırladığınız karışıma iyice bulayın içinde iyice karıştırdıktan sonra hemen tepsiye koyup yumurta sarısını sürün bu şekilde bütün börekleri tek yapın,sonrada sıcak fırına verin.

not:sulu karışımınızı böreğin sayısına göre artırabilirsiniz.

19 yorum:

  1. buzlusunuda daha önce denememiştim, değişik bişey bu;) Mmmmm, çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım;) bol bereketli iftarlar, neşeli günler....

    YanıtlaSil
  2. yorumun için çok teşekkürler:)

    buzlu isminide ben taktım çünkü en uygun bu olur herhalde dedim:)

    YanıtlaSil
  3. zaten böyle deniyor bu böreğe,buzluk böreği:)
    nasıl da nar gibi kızarmış,iftar da gel beni ye diyor:)
    Ellerine sağlık canım,hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  4. papatyacım bende banyolu börek diye duymuştum ama buzluk böreği olarak hiç duymadım iyi oldu bilmem sağolasın.

    YanıtlaSil
  5. Bende bu böreklerden buzlukta sürekli bulunduruyorum. Aniden gelen misafirler içinde iyi oluyor.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Sadece iyi hafta sonları ve merhaba
    demek istemiştim
    Siz bana yazmasanız da olur.

    Saygılarımla,
    Cenk

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık...bu börekler ne güzel gözüküyor :))

    YanıtlaSil
  8. canım cektı alıp yıyesım geldı ellerıne saglık canım..

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık börekler çok güzel görünüyor. Hayırlı ramazanlar.Sevgilerle..
    www.elmaliturta.net

    YanıtlaSil
  10. selam,
    ziyaretin için çok teşekkürler.
    böreğin çok iştah açıcı görünüyor , ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. çıtır çıtır ve nefis bişi olduüu kanısındayım.. haklımıyım haklyım sanırım..fotoyu iyice bi inceledim..açlığıma biraz daha açlık katarak gitmek zorundayım..

    canım ellerine sağlık:(

    YanıtlaSil
  12. Canım zeynep, zülfü livanelinin bir şarkısı var yaa "bir kitaba başlar gibi, koşarken yavaşlar gibi ..." bilemedim adını. O şarkıyı pek severim her yeni kitap başlangıcındada dilime dolanır..

    Bu buzlu börek tombiliş tombiliş pek leziz görünüyor hayatım. ellerine sağlık olsun..

    Öperim yanaklarından..

    YanıtlaSil
  13. annecigim yapardi bu borekten...hayirli ramazanlar cnm.

    YanıtlaSil
  14. eline sağlık nefis görünüyor cnm bende yaparım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. PUFİDİK KRUVASAN GİBİ GÖRÜNÜYOR..İÇİDE ÇİKOLATALI GİBİ HAYAL ETTİM :)

    BOŞ VAKİTLERDE SAR SAR AT BUZLUĞA , ACİL MİSAFİRLERDE ÇIKAR AT FIRINA !!!!!

    İYİ FİKİR!!

    YanıtlaSil
  16. Ellerine saglik canim,bu buzlu börek tarifini baska yerde de görmüstüm ama hiç denemedim çok isterim simdi sende de görünce,yapmali çok merak ediyorum çünkü. Güzel bir hafta dilerim,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. ÇOK DEĞİŞİK BİR TARİF.ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  18. Börekler nefis olmuş ellerine sağlık..
    enkısa zamanda deneceğim..
    hayırlı ramazanlar....

    YanıtlaSil
  19. Farklı bir lezzet olsa gerek, fırsat bulup bulmaz denemeli :)
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...