8 Eylül 2009 Salı

Malhitiye Çorbası

Bu çorbanın yapımıda ha yaptım yapıldım derken gecikti,tarifide aynen eklendi eklenicek derken gecikti:)
Yapacağım zaman evdeki çorbalar bitmek tükenmek bilmedi tarif içinse önden başka şeyler çıktı velhasıl sonunda eklemeye çalıştım kazasız sorunsuz inşAllah!
Çorbaya düşkünlüğüm zaten aşikare bir durum helede böyle sevdiğim bakliyatların birbirine girdiği tatlara ise hayranım ben çok sevdim bu çorbayı ve çok ama çok doyurucu ve bereketli!


Malzemeler:

4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 soğan
1 rendelenmiş havuç
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
1 çay bardağı kırmızı mercimek(sakın benim gibi çay bardağını taşıracak kıvamda doldurmayın:))
8 su bardağı sıcak su(2 su bardağı daha ekledim ayrıca)
Yarım çay bardağı pirin.
Yarım çay bardağı bulgur
25 gr.tereyağ
Kırmızı pul biber
Kuru nane
Kekik
Karabiber
Tuz


Hazırlanışı:

1)Soğanı küp şeklinde doğrayıp zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavurun.Salçalar,havu. ve mercimeği ekleyip 3 dakika kavurun.Üzerine sıcak su ilave edip tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte 20 dakika kadar pişirin.
2)Pirin,bulgur,tuz ve karabiberi ekleyip pişirmeye devam edin.Tereyağını küçük bir tavada eritip içine pul biber,nane ve kekik ekleyin.Bu karşımı çorbaya ekleyip karıştırın.Servis kaselerien paylaştırıp sıcak servis yapın.


Lezzet dergisi Eylül 2009

12 yorum:

  1. İftar çorbasız olmuyor malesef. İsmide çok değişik. Ama görünüşü muhteşem. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Adı değişik gerçekten, nereye ait bilmiyorum ama çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık Zeynep'ciğim.

    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. zeynepcımhavalar sıcak olsada corbasız yapamıyorum ben malesef:) bende bunu bır dergıde gormustum ama nasıl olur acaba dıye dusunuypordum..sımdı sende gorunce canım nasıl cektı yapmak sart oldu..ellerıne saglık..sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Zeynep,
    Yaz sıcaklarında hiç çorba aramadık ama hava sıcakta olsa Ramazan'da ilk aradığımız şey çorba oluyor.
    Bu çorbada oldukça leziz görünüyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Canım baya uğraşmışın:)))
    Maşşalah içinde yok yok ellerine sağlık canım nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  6. Harika bir corba olmus, iftarda her aksam degisik bir corba pisirmeye calisiyorum, bu da yapmaya deger. Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  7. Zeynepcim ben de çorbayı çok sevenlerdenim..Özellikle akşam yemeklerine çorbayla başlamazsam birşeyler eksikmiş gibi hissederim.
    Ne güzel bir çorbaymış bu, nefis görünüyor..Sayende çorba dağarcığıma yepyeni bir tarif daha eklendi:). Ellerine sağlık canım.
    Sevgileeer:).
    aslı

    YanıtlaSil
  8. Zeynepcim ellerine sağlık.Gerçekten iftar sofraları çorbasız olmuyor.Ne kadar çok yemekde olsa illaki o çorba olacak.Çorban çok lezzetli görünüyor.Öpüyorum canım seni

    YanıtlaSil
  9. Zeynepcim merhaba çorbasız iftar ol
    maz ellerine sağlık çok leziz.Kucak
    dolusu sevgiler bereketli
    ftarlar bende beklerim...

    YanıtlaSil
  10. Harika bir çorba görüyorum orada.
    Akşama bizim eve alsam bu güzel çorbayı keşke.
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  11. mmm nefiss.ellerine sağlık canım.
    kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Corba cok guzele benziyor. Denemek lazim

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...