14 Şubat 2010 Pazar

Babaannem İçin Bugüne Özel Kırık Çikolatalı Pasta

Sabah 10:00 zil çaldı.Anneme dedim babaanemdir başka kim gelicek birde yavaş yavaş çıkıyor gelen sonra bir baktık ki babaannem!Şaşırttı çünkü yalvar yakar zor gelir yada gelmez dedik hayret:)
Neyse geldi soluklandı sonra başladı birşeyler anlatmaya derken dedi ki "sabah kalktım dışarda ses yok seda yok.Ama baktım gençler var dışarıda birkaç tane konuşuyorlar bir onların sesi var dedim ki bugün sevgililerin günü ondan böyle"sonrada işte bize gelmiş.Nadir gelen evinden bir türlü kopamayan(çok yakın oturmamıza rağmen)babaannemin bize bugün gelmesini sevgililer gününe borçluyuz!Tatlı çok sevdiği için bende dedim madem böyle bir sebeple geldin ee bende sana sevgililer günü pastası yapayım babaane "yok olur mu öyle şey"desede yaptık.Hatta kahvaltıda annem ee mezara gidelim ziyarete(dedem için diyor)madme sevgililer günü deyince kızdı"gül mü dikmiş bana ne gerek var"eskilerin en azından bizim çevremizdeki eskilerin hiç istedikleri gibi hayatları olmamış.Kimisi dağda iken babası vermiş birine kimisine ise evleniyorsun demiş söyleyene bakakalmış çünkü daha evlenmenin anlamını çözebilmiş yaşta değilmiş.Umarım gün gelir kadın-erkek her biri birey olarak gerçekten anlaşılır çünkü ben babaannemin döneminde bahsediyorum 60-65 sene öncesi ama ya şimdi çok mu değişti herşey?.
***
Bu pastayı aslında sevgili Hatice'den esinlenerek hazırladım.Onun hazırladığı kekten eksiltmeler yaptım.Bundan önce görmüştüm çokta hoşuma gitmişti başka bir pasta yapacakken babaanem için vaktimin dar olduğunu farkedince bu pasta benzeri gördüğüm pasta aklıma geldi.Onunkisinden kekimde eksiklikler var ve krema için dolgu kreması kullanmış ben sevdiğim bir kremayı uyguladım.Hatta bu krema için abimin sevdiği krema desem daha yerinde çünkü bir keresinde bu kremanın ne kadar hoş olduğunu ve farklı,güzel ve hafif bir tadının olduğunu dedi.Odur budur bu kremayı daha sık yapar oldum.Hatice'ye çok çok teşekkürler!

Malzemeler:

Keki için:

3 yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 vanilya
Bir fiske tuz

Kreması:

2,5 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı buğday nişastası
1 vanilya
1 yumurta sarısı
2 çay bardağı şeker

Arası için:Bitter çikolata(80 gr.lık paketlerden 1 paket kullandım.Ama 2 paket kullansaymışım diyorum çünkü daha fazla olursa daha iyi olur)
Üzerine de granül çikolata

Hazırlanışı:

1)Öncelikle yumurtanın aklarını bir kaba alın(cam olsun kabınız)bir fiske tuzu da atıp mikserin düşük hızında çırpmaya başlayın.Yavaş yavaş ayarını yükseltip en üst seviyede köpük hale gelene dek çırpın.
2)Köpük hale gelen yumurta aklarına önce sarılarını ekleyin.Ardından şekeri ekleyin.Sonrasında da unu,kabartma tozunu ve vanilyayı da ekledikten sonra biraz daha çırpın.
3)Hazır olan kek karışımınızı katı yağla yağlanmış,hafif un serpilmiş tart kalıbına dökün ve fırına verin.
4)Sütünüzü ufak bir tencereye alın ve unu,vanilyayı,şekeri,nişastayı,yumurta sarısını ekleyip ocağa koymadan iyice bir çırpın.Pütürleşmesi bitince ocağa alın tencerenizi ağız ateşte karıştırarak pişirin.
5)Kaynamaya başlayan kremanızı 1-2 taşım kaynattıktan sonra ocaktan alın ve vanilyasını ekleyip mikserle 1-2 dakika çırpın ve soğumaya bırakın.
6)Pişen kekinizi fırından çıkartın ve çok fazla ılınmadan kalıptan alın ters çevirin servis tabağınıza,soğumaya bırakın.İyice soğusun muhakkak çünkü çikolataları eritmesin.
7)Çikolatayı tahta üzerinde ince ince doğrayın.Kekinizin üzerine çikolataları rasgele serpin.
7)Soğuyan kremayı mümkünse 5-10 dakikalığına buzluğa atın ki iyice soğusun.Sonra buzluktan alınca bir daha mikserle çırpın.
8)Çikolatalarınıda eklediğiniz kekinizi üzerine kremayı da yayın.Ardından pastanın üzerine granül çikolata bolca serpin.

19 yorum:

  1. ellerine sağlık canım görüntüde harika babaannenede allah daha uzun ömür versin saglıkla yüreğinizdeki sevgi hiç solmasın sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Pasta harika görünüyor,ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  3. Canim,
    valla senin babaanne sansli bu konuda bence, baksana senin gibi ne kadar ince düsünceli bir torunu var ve hemen kendisine bir kosu pasta hazirliyor ve ikram ediyor, ellerine saglik diyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. bayılıyorum böyle babannelere:) Rabbim sağlık sıhhat versin..

    senin de ellerine sağlık, bu aralar pek bi bloğunu günceller oldun. ne ola ki:D

    YanıtlaSil
  5. Canım babannenin ellerinden öpüyorum..:)

    Kıymetini bilmen ne güzel..

    iyi haftalar sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor pastanız ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Babaannenize sağlıklı uzun ömürler dilerim.Ellerinden öptüğümü iletirsiniz umarım. Ne mutlu ona, torunu pasta yapmış, bizler de can sağlığıyla görür müyüz acep öyle günleri?

    YanıtlaSil
  8. hayatım Allah babannene sağlıklı uzun ömürler versin....pasta muhteşem görünüyor ellerine sağlık bir dilim alasım var ama rejime başladım gibi:))) öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Eline koluna sağlık,babannenin de ayağına sağlık canım :)))
    harika birgün geçirdinizi yani ne güzell:)

    YanıtlaSil
  10. hayırlı torunsun şekerim
    ellerine sağlık güzel olmuş
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Canım allah uzun sağlıklı hayırlar nasip etsin babannene bak ne güzel çıkagelmiş:)))

    Ellerine sağlık pastan harika...

    YanıtlaSil
  12. Zeynepcim ne tatlı babaannen varmış, ne kadar da çok seviyor sizleri..Sevgililer gününü bile hatırlamış..
    Pasta süper görünüyor. Eee sevgililer günü de böyle güzel bir pastayla kutlanmalı çok haklısın:).
    Sevgiler, öpücükler:)...
    aslı

    YanıtlaSil
  13. Zeynepciğim babanneciğine Allah hayırlı, sağlıklı ömürler versin...
    ellerine sağlık nefis bir pasta olmuş, güzel şeylere vesile olmasına sevindim:)
    Bu pasta tek katla yapıldığı için pratik oluyor, üstelik yiyenler çok beğeniyor. Tarifi aldığım arkadaş dolgu kreması kullanmıştı, ben yaptığımda krema pişiriyorum, o halini de ekleyeyim en kısa zamanda:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ayyyy canım ya keşke benimde babaannem olsa da çıkıp gelse neler yapardım ona:(
    Rabbim babaannene sağlık afiyet versin pastan nefis olmuş bende önceki gün benzer bir pastayı portakallı olarak yaptım henüz yayınlama fırsatım olmadı sırada bekliyor bir arkadaşıma götürdüm yiyenler çok beğendiler tarif aldılar seninkine çok benzer yerleri var ellerine sağlık canım ben geçen gün senden aldığım yoğurt tatlısını aynı gün yağtım muhteşem oldu yayın sırası gelince yayınlayıp sana haber vericem teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  15. çok haklısın evlilik çok önemli bir karar o dönem hep öyleymiş maalesef ellerine sağlık izlemedeyim seni :)

    YanıtlaSil
  16. Zeynep'ciğim,
    O tatlı babaannene allah uzun ömürler versin. Ne hoş sürpriz yapmış sizlere.
    Eee, tabii, torun da eksik kalır mı hiç. Onun en sevdiği şeyi yapıp gönlünü almış.
    Afiyetler olsun canım. tatilini çok güzel değerlendiriyorsun, mutfak bilgi ve kültürünü artırarak.
    Hepinize çok çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  17. Pastan çok güzel olmuş görüntüsünden bile belli:)ellerine sağlık..
    Babaannenede sağlıklı güzel günler dilerim,
    Seni mimledim haberin olsun,sevgilerr..

    YanıtlaSil
  18. çok güzel görnüyor ellerinize sağlıkü

    YanıtlaSil
  19. Babaannene Allah sağlıklı, hayırlı uzun ömürler versin ve çok kıymetini bil.

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...