16 Ekim 2010 Cumartesi

Mutfak Havlusu 3 yaşını devirmiş..Sahibesi geri dönmüş..Sonunda Tiramisu yapabilmiş vs vs...

Blogum 3 yılı devirdi..
Türkiye'ye döndüm..
Papatya hatun haklı olarak "birşeyler yaz"deyip durdu.
Betül abla artık blogda bahsedersin Londra'da ki hayatından dedi.
Okulum başladı ve fazlasıyla yoğun bir şekilde.
Hayatım işte deyip baktığım bir süratle akıp gidiyor.
Hergün birşeylere yetişeyim dedim.
Dil öğreneyim.
Makale okuyayım.
Bol bol kitap okumalıyım.
Dinlemeliyim.
Görmeliyim.
Bilmeliyim.
Düşünmeliyim.
***
Açıkçası oturup güzel bir tarif yazıp merhaba demeliyim derken hiçbirşeyi zihnimde toparlayamadığımı farkettim ve üstteki karmaşık ama bana göre iyiye yakın birşey çıktı.
Umarım ahvalimi anlatabilmişimdir.Bu sebeple zaten günlerdir yazamadım.En acısı ise her zaman bu çok sevdiğim blogumun sene-i devriyesini unutmam oldu(çünkü aslında 21 eylül'de 3 yıl bitti).Günler öncesinden düşünmüştüm şu gün diye ama o zamanlar öyle yoğundum ki unutmuşum gitmiş.Bu sırada yoğun baskısıyla bana "hadi tarif,yeni birşeyler ekle"ve "sayfayı güncelle" ve "git bir kek çırp"diyip bana baskı yapan ve iyi de yapan Papatya hatun'a teşekkürler..
***
Londraya gitmeden  önce ısrarla canım Tiramisu istiyor deyip durdum.Bir türlü de yapamadım.Kısmet dönüşe imiş.Dün akşam kekimi yaptım sabahda okula çıkmadan önce kremasını hazır edip sürdüm ve doğru okula.
Bu tiramisu bir nevi geçen 3 yıla gelsin.Aynı zamanda hayırlı olsun 3.yıl Mutfak Havlusu için!

Malzemeler:

4 yumurta
Yarım çay bardağından çok az sıvıyağ
1 su bardağı şeker
1 su bardağı elenmiş un
Vanilya
Kabartma tozu
2 çorba kaşığı kakao(isterseniz 1 de ekleyebilirsiniz,isteğe göre)

Kreması:

1 litre süt
1 yumurta
5 çorba kaşığı un
200 gr labne(bir kutu)
2,5 çay bardağı tozşeker

Keki ıslatmak için:

1 tatlı kaşığı nescafe(ben 3 tatlı kaşığı filtre kahve koyup süzdürdüm,isteğe göre değişir)
1,5 su bardağı kaynar su
1 çorba kaşığı şeker


Hazırlanışı:

1)Yumurta ile şekeri krema kıvamına gelicek şekilde çırpın.Arkasından sıvıyağı,unu,kabartma tozunu,vanilyayı ve kakaoyu eleyin.Hazır olduktan sonra yağlanmış pandispanya kalıbınıza dökün ve önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlanmış fırına verin.
2)Kek hazır olunca ılıkken ortadan ikiye bölün ve soğumaya bırakın.
3)Krema için  sütü,yumurtayı,unu,şekeri tencereye alın ve iyice çırpın önceden sonrada ocağa koyun tencereyi karıştıra karıştıra pişirin.Krema piştikten sonra ılınmaya bırakın.
4)Krema ılınınca labneyi de ekleyip mikserin düşük ayarında yaklaşık 3-4 daika çırpın.
5)Keki ıslatın güzelce kahveli su ile ve yarım saat kadar bekletin.
6)Beklettiğiniz kekin arasına kremanın yarınısı güzelce yayın ve ardından diğer yarısı ile kapatın pastayı.Sonrada kalan kremayı dikkatle üzerine dökün ve yayın.Ardından üzerine kakao serpin elek ile.

15 yorum:

  1. bu tiremusu sahte tamam mı. sahte tarifle dönüş olmaz

    YanıtlaSil
  2. soracıma tüm bloğunu türlü bahanelerle ihmal eden yakın arkadaşlarım gibi, senide dürtükledim ve pek kar etmedi. neyse buna da şükür ,gördük bu günleri.

    nice 3 dolu dolu yıllara. üf daha yazamam sıkıldım. yarın yüzyüze sölerim artıkın

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canımcım
    pek lezzetli görünüyor tiramisu

    Nice yıllara

    YanıtlaSil
  4. hanki blok kapagini kaldirsem altinden mutlak papatya çikar sasmadim

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    Blogunun yeni yaşı kutlu olsun, daha nice uzun senelere.
    Bu arada;
    Tiramisu nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. hosgeldın:)) nıce yıllara...
    sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  7. slm.ben yeniyım.blog arkadaşları arasında ama sizinde döndüğünüze sevindim.insallah tekrar gitmezsınız.

    YanıtlaSil
  8. Mutlu nice yıllara canım:) gayet güzel anlatmışısnı :) ellerine sağlık öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Es-Selam..
    Nice nice yıllara inşallah,muhabbet ve hayırla
    Tramisu pek leziz görünüyor:)
    Sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  10. Daha pek çok 3. yıllara Zeynep'ciğim.

    YanıtlaSil
  11. Blogunu türlü bahanelerle ihmal eden derken beni de taşladı hatun ikiarada gördünmü :DD
    Seni tanıdığıma çook memnun oldum güzelim, davetim bakii biliyorsun, en kısa zamanda tekrarına inşallah...

    YanıtlaSil
  12. Nice mutlu senelere güpgüzewl tariflerle

    YanıtlaSil
  13. Zeynep'ciğim,
    Tiramisun pek nefis görünüyor ellerine sağlık canım.
    Sayfanın yeni yaşı kutlu olsun, booool paylaşımlı olsun.
    Sen de görünce benim sayfamın da Eylülde üç yılı doldurduğunu hatırladım.Yoksa unutmuş gitmişim yani.
    Oralarda neler yediğini fırsat bulunca anlatırsın değil mi?
    Evdeki büyük küçük herkese çok çok selam ve sevgiler,

    YanıtlaSil
  14. Daha nice 3 yillara cnm bu kadar ara verme diyorum özletme kendini :)
    Tramisu nefis görünüyor cnm ellerine saglik.

    Selamlarimla.

    YanıtlaSil
  15. Zeynep ablacım çok ama çok güzeldi tadı :) gerçi senin elinden çıkan her şey çok güzel ve çok lezzetli :)eline sağlık

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...