1 Ocak 2011 Cumartesi

Kuzu etiyle Brüksel Lahanası

Bu sabah erken saatlerde mutfakta birşeyler yaparken aklımda da yemeklerin oluşturulması vs gibi konuları düşünüyorum.Bütün nimetlerden oluşan bu tarifler nasıl çıktı ortaya,herkes bizim de kendimizce yaptığımız ya da yapmaya çalıştığımız gibi karışımlar mı denedi,yaptı?
Öyledir herhalde diye de bir yandan da çıakrımlarda bulundum.Ben de o sırada "hurmalı kurabiye"yapıyordum.O kurabiyenin de hamurunu nasıl yapsam,hurmasını nasıl eklemeliyim gibi sorularla deneme yanılma yöntemiyle yapmıştım kurabiyeyi,sonunda istediğim tadı yakaladım.Amme velakin hala yayınlayacağım!
Ben karıştırmaktan bahsederken buraya zaman zaman kendimce yaptığım  karışımları eklerken de birini es geçmemek lazım!
Az çok blogu bilenler,takip edenler bilirler..Birde karıştırma işlerinin aslolan ismi var bizim evde"Annem".Geçtiğimiz günlerde almış 2 paket brüksel lahanası dolabta karşılaştık kendileriyle birkaç gün sonrada bu yemek olarak gördüm mutfakta.Bu arada tarif yayınlamak senin işlerle zor oluyor anne diyorum arada o da ne yapmış etmiş resmen herşeyi kendince saymış,bölmüş,çarpmış.Tarifi anlatırken 16 arpacık soğan deyince şaka mı dedim?Yooo saydım dedi "ee sen hep diyorsun tam olsun"

  • Küçük bir dipnot olsun.Yeni bir yıla güzel bir yemekle çentik attık,hadi hayırlısı..


Kuzu etiyle Brüksel Lahanası

2 paket brüksel lahanası
15-16 tane arpacık soğan(annem resmen saymış,aslında 16 tane bak dedi akşam:))
1 çorba kasesi haşlanmış nohut
1 çorba kasesi haşlanmış mısır
200 gr kuzu eti(kuşbaşı)
1 tatlı kaşığı ince çekilmiş toz biber
1 çorba kaşığı ince çekilmiş domates kurusu
4 diş sarımsak
Tuz
1 tatlı kaşığı kuyrukyağı(annem bunu eklemiş ama olmayanlar tereyağ ya da zeytinyağı kullanabilirler)

Hazırlanışı:

1)Etinizi tavaya koyun.Ocağa koyduğunuz tavanın altını kısık ateşte ayarlayın,suyu çekilene kadar pişsin.
2)Hafif sotelenen ete soğanı,sarımsağı ekleyip tekrar bir soteleyin.Brüksel lahanasının suyu çekilip piştikten sonra sotelenen etli karışıma lahanayı ekleyip biber,dometes kurularını da ekleyin.
3)1 çay bardağı kaynar su ekleyip tuzunu atın.Kaynadıktan sonra ocağın altını kısın ve ağır ağır pişsin.
4)Lahanaların pişip pişmediğini kontrol ettikten sonra yemeğiniz pişmiş ise eğer nohutu,mısırı da ekleyip hafifçe bir karıştırın birbirine.1-2 kaynama geldikten sonra ocağı kapatın.

9 yorum:

  1. yemek çok güzel görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. enfes görünüyor ellerine saglik


    saglik ve huzur dolu yeni bir yil dilerim mutlu seneler

    YanıtlaSil
  3. Kuzu etiyle yapmak çok güzel fikir :)
    Ben de köfte ile hazırlamıştım,ayrıca ben de hurmalı kurabiye yapıcam ama hala yapamadım :)
    Evde bekleyen hurmaları en iyi o şekilde değerlendirebileceğimi düşünüyorum ama hala eyleme geçemedim :)
    Annene de sevgi ve saygılar :)
    Sağlıklı,mutlu haftalar olsun..

    YanıtlaSil
  4. Annen cok hakli. Kuzu etine arpacik sogan cok yarasir, ne kadar coksa o kadar güzel olur. lahanalar bu ikilinin yaninda lezzet vermistir. Sevgiler, hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel yaaa:)
    Annen sabırlı insanmış veselam ben sayamazdım herhalde:)

    Anneciğinin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Anneniz süper :)
    Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık brüksel lahanasını deneme şerefine eremesem de görüntüsü çok şey anlatıyor:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Anneciğinin ellerine sağlık..görüntü tek kelimeyle harika...

    YanıtlaSil
  9. harika olmuş eline sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...