27 Şubat 2011 Pazar

Sosisli Rulo Poğaça

Bu sabah saat 7:30 da mutfağa girip az önce kek çırptıktan sonra sonunda bir süreliğine mutfak dışına çıkabildim!
Sabah önce teyzem ve ailesi,anneannem kahvaltıya geldiler.Kahvaltının ardından hemen annem mutfakta yemek hazırlığına girdi.Çünkü uzak bir akrabamız olan yaşlı bir amca dün vefat etti.Bu sebeple gelenlere yemek hazırlamak ve ardından halamlar,diğer teyzemler,dayımlar ve anneannemin bize gelmesi birde bulaşık makinesinin bozulması ile mutfaktaki mesaim katlandıkça katlandı..
Umarım şu an pişen kek bu sabah yaptığım bu poğaçalar gibi beni yanıltmaz ve güzel olur!
Gelen misafir ufaklıklar nedeniyle gene bir sosisli tarif akşam nasıl yapsam derken böyle bir hamur yoğursam dedim ve sonra sofrada bunun tarifi ne dedi teyzem!
Demek ki güzel olmuş bunu anladım,çünkü yaklaşık 2,5 tepsi çıktı ve hepsi bitti!
 Sosisli Rulo Poğaça

Malzemeler:

1 paket toz maya
1,5 su bardağı ılık süt
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta
Yarım su bardağı eritilmiş tereyağ
5-6 su bardağı un

Üzeri için:2 yumurta sarısı

İçi için:Yaklaşık 12-13sosis(ufak olan sosislerden)

Hazırlanışı:

  • Öncelikle tereyağını eritin.
  • Yoğurma kabınıza yumurtaları,ılık sütü,şekeri ve tuzu ekleyin.
  • Hafif ılınmaya duran tereyağı da ekleyin.
  • Unun içine mayayı da ekleyip azar azar unu ilave ederek hamuru yoğurun.
  • Yumuşak bir kıvama gelen hamuru yaklaşık 1 saat dinlendirin.
  • O sırada sosisleri dörde bölüp tavada az bir yağla hafif bir şekilde bir kaç kez çevirip az pişirin(kurutmadan).  
  • Kabaran hamuru 7 eşit parçaya bölün.
  • Her bir parçayı bir yemek tabağı büyüklüğünde açıp sekize bölün.
  • Her bir parçanın geniş kısmına bir parça sosis koyup sarın.
  • Hazırladığınız ruloları tepsiye dizip yumurta sarısını sürün.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırına verin. 
*İçinde sosisin daha fazla olmasını isterseniz ikiye bölüp daha fazla sosisle yapabilirsiniz.
*Son 10-12 tane Mihaliç peyniri ile anneannem ve kendime yaptım öyle de çok nefis oldu,malum sosis yememeye özen gösteriyorum elimden geldiğince.

19 yorum:

  1. ohhh mis gibi kokutmuşsundur evi sen şimdi:)))poğaça börek çörek pişince ev bana çok huzurlu gelir hep,iyi hissederim kendimi:)))
    ellerine sağlık canım
    nefis görünüyor
    çok öperimmm

    YanıtlaSil
  2. başınız sağolsun canım..
    kek kokusu seni rahatlatmıştır eminim ki..
    ellerine sağlık canımm..
    sevgileirmle..

    YanıtlaSil
  3. başınız saolsun arkadaşım.poğaça süper olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Zeynepciğim başınız sağolsun. Her zamanki gibi harika lezzetler paylaşmışsın elimi uzanıp alasım geldi ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık harika bir kahvaltılık poğaça harika görünüyorlar sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Nefisss hem de çok ık görünüyor! Ellerine sağlık

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  7. Zeynepciğim, başınız sağolsun öncelikle.
    Fotoğraflardan da anlaşılıyor zaten güzel olduğu. Sabah kahvaltısı için birkaç tane almak isterdim şimdi :))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. nefis gözüküyor poğaçalar eline sağlık canım
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. ellerine saglık zeynebcım .merhabalr bende zeynep:))))))))))
    yenıyım blogspotta ...senı zıarete geldım:)blogunuda cok begendım:)

    YanıtlaSil
  10. Kalabalık kahvaltıları çok severim. Bir kız kardeşim olmadığı için hep üzülmüşümdür. Annem her zaman gelemiyor, şöyle sofrayı donatsak geçsek başına, geniş geniş, peşine kahveler, sohbetler, ne güzel olur...

    YanıtlaSil
  11. TEREYAĞLI NEFİS OLMUŞTUR:)ŞİFA OLSUN

    YanıtlaSil
  12. Zeynepcim başınız sağolsun.. Sabah erken mutafa girmek en şahanesi,her şey nefis gözüküyor.. ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Harika görünüyor. Dumanı üstünde tazecik. Ellerine sağlık, herkese afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. çok iştah açıcı görünüyor uzanıp bir tane alasım geldi :)))ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. Başınız sağ olsun.Allah yakınlarına sabır versin.
    Poğaçalar harika görünüyorlar.
    Yanındaki çayla harika bir sunum olmuş.
    Elleirne sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. basiniz sagolsun canim, pogaca süper olmus
    ellerine saglik canim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Zeynepcim Pogacalarina takildim kaldim nefis görünüyorlar canim bende bu hafta denemeyi düsünüyorum mutlaka ellerin dert görmesin...(yapinca haber veririm:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. cok güzel olmuslar! ellerine saglik canim! sicacik sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Zeynep'ciğim,
    Öyle güzel görünüyor ki bu poğaçalar insanın elini uzatıp bir tane alıveresi geliyor.
    Antep, Urfa ne güzel yerler gezmişsin. Benim de görmeyi çok istediğim şehirler.
    Sayfan da çok güzelleşmiş ben görmeyeli.İngiltere sana çok yaramış anlaşılan.
    Herşey için ellerine, emeklerine sağlık.
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...