29 Mayıs 2011 Pazar

Bitter Çikolatalı Puding ile güzel bir Pasta

Vakit şehir insanının problemi ne yazık ki!Birçok iş ile uğraşıp aslında birçok gereksiz şeye zaman harcadığımızın farkına varıp bunu içimizde daha da sıkıcı bir şekilde hissediyoruz.Çünkü gün içerisinde yaptığımız herşeyin ne kadar değerli ve gerekli olduğunu düşünüp yapmamız gerektiğini kendimize kanıtlamak için bir çeşit savunma hareketinde bulunuyoruz,eğer bunu yapmassak yapacağımız herşey bir zorunluluktan öteye gidemez  ya yapmayıp atalete ya da bizi biz yaptığına inandıklarımızla uğraşmayı seçeriz ki aslında bu olsa ne güzel olur değil mi?
İşte orası da bir soru işareti eğer bu soruları sorabiliyorsak gün içerisinde yaşadığımız o sıkıcı ve bizim vaktimizi alan işler sayesinde oluyor,pragmatist bir bakış açısı geliştirip en sıkıcı anın muhasebesinde de bir sebep-sonuç ilişkisi ile durumu kurtarabiliriz.
Biliyorum çapraşık ve karmaşık bir cümleler yumağı ile "vakit"ile olan sorunumuzu özetlemeye çalışıyorum ama bu durum için saatlerce yazılabilir,konuşulabilir.Vakit bizim için şu an bazen farkında olduğumuz bazen olmadığımız bazende olmak istemediğimiz bir değer.
Herşeyin yitirildiği zaman değer bulduğu günümüzde biz vakit ile de aramıza böyle tuhaf bir ilişki kuruyoruz ve bunun üzerinden prim toplayacak cümleler kurup yazılar çiziktiriyoruz aynen şu an benim yaptığım gibi.
"Bu hamur çok su götürür"lafzını dolduracak minvalde yazabilirim eğer durmassam amma velakin durmalıyım ki yukarıda bahsettiğimiz bu "vakit"ile problemi olup buraya yemek blogu olduğunu arada hatırlatabilen sahibesi yani "ben" basit ama leziz,hafif ama tekrar yedirten bu pastayı anlatabilsin ve paylaşsın.

Bu pastayı bizim meşhur simetri uzmanımız,milim şaşmadan kestiği kekler ile ünlü Nurcan getirmişti birgün gene her daim toplandığımız  kahvaltılarımızdan birine bende hemen "nasıl yaptın"diye sorup "aaa cidden hazır pudingle,bu kadar kolay ve güzel"diyerekten yapacağım deyip hemen yaptım.Bu pastada şu üçlünün uyumu ile bu tad yakalanıyor yoksa olmuyor.Evde fındık yoktu ceviz mi olsa derseniz ben burada boşuna anlatmış olurum bu sebeple Fındık+Burçak yada Altınbaşak+Bitter çikoatalı puding ile size akşama tatlı!

Farkındayım çok basit bir tatlı hatta bunca becerikli blog sahiplerinin yaptıklarının yanında "neden yayınlıyorum"da dedim ama her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır misali bende kendi damak tadıma dair olanı yayınlayayım dedim ve bu akşam olsaydı gene yerdim 3 dilim.

Nurcan'ın Bitter çikolatalı Pudingli Pastası


1 paket bitter çikolatalı pudingi üzerindeki tarife göre pişirin ve biraz orta ılıklığa gelmesini sağlayın.Ardından burçakları(2 paket kullandım küçük dikdörtgen tepsiye)dizin ve bir kat krema sürün sonra bir sıra daha bisküvi ve krema en son tekrardan 3.kat bisküviyi de dizip son katına da kremayı sürüp üzerine bolca iri kıyılmış fındık serpin.

Pastanın sahibesine bugün gene senin pasta çok güzel anlatıyorum yapın diyorum diyince,bunun şeklinin hafif dik durup yapılan pastadan olduğunu o gün getirdiği zaman  klasik bisküvili pasta gibi yaptığını belirtti,bilginize.

4 yorum:

  1. COK GUZEL OLMUS ELLERINE SAGLIK
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  2. Pesküvitli pasta işte ne güzel:) Ellerine sağlık zaman problemli insan:P

    YanıtlaSil
  3. İyi ki yayınlamışsın ,her birimiz aynı yemekleri yapsakta mutlaka minik minik değişiklikler yapıyoruz.. Ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    pelince

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık..bugün arkadaşın tülayla tanıştık o söyledi blogunu...aa dedim bizim papatya prensesde varmış burda..sevgiler

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...