3 Mayıs 2011 Salı

Ev Kurabiyesi


Yaklaşık 2 veya 3 hafta önce kütüphanedeyim ve annem arıyor.Telefonu açtım annem fırının ayarı ile ilgili bir şey soruyor ardından kurabiye diyor.Bende sonunda “anne hayırdır ne yapıyorsun”dedim ve annem de “gazetede gördüğüm bir  kurabiyeyi”dedi.Başladık telefonda onu öyle yap o da der şu nerde yani ders çalışma arası kurabiye koordinatları yanında annenizin söylevleri ile de geçebiliyor.Hoş bizim insanımızın ders çalışması ya da genel olarak çalışması nedir ki?2 saat çalışma 3 saat yeme-içme-muhabbet!
Bunu tek ben demiyorum bazı arkadaşlarımın işyerindeki çalışma+muhabbet hallerini dinleyip birleştirdiğimde genel tablo bu çıkıyor.Ne yapalım keyif bizim millete yakışıyor yahu!
***
Bu tarifi aslında annem çok önceden almış gazeteden ama kenara koymuş ancak bugünlerde denedi  ve çok ama çok beğendik.Annem yalnız kurabiyeleri fazla yumuşak bırakmasınlar güzelce pişirsinler dedi  öbür türlü çok yumuşak olabilirmiş,pembeleşene kadar pişmeli.Hem link veriyorum hemde oradakini alıp yayınlıyorum.

Ev Kurabiyesi*

2 yumurta
1 çay kaşığı karbonat
½ su bardağı erimiş tereyağı
1 tatlı kaşığı portakal ve limon kabuğu rendesi
½ su bardağı yoğurt
1,5 su bardağı şeker (zevke göre az veya çok)
4 su bardağı un (gerekirse biraz fazla)
1 yumurta sarısı+1tatlı kaşığı su (yüzüne)

Hazırlanışı:
  • Bir kapta tüm malzemeleri karıştır. 
  • Alabildiği kadar unla kulak memesi yumuşaklığında hamur yap. 
  • Avuçla yuvarlayarak tepsiye diz. 
  • Üzerine yumurta sarısını su ile çırp, sür, fırında pişir.

*Zaman gazetesinin haftasonu ekinden alınmıştır.

20 yorum:

  1. Ellerine saglik canim .Hayirli aksamlar canim öptüm.

    YanıtlaSil
  2. elınıze saglık analı kızlı....
    hos bır gorunumu var...

    YanıtlaSil
  3. :)
    gazetelerdeki o eski tarifler:)
    aslında en masum en güzel tarifler onlar:))
    hihihi:)
    ellerine sağlık sevgili Zeynep :)

    YanıtlaSil
  4. görüntüsü çok güzel canım.annenin ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. tam çaylık;) enfes gözüküyor, annenin ellerine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil
  6. Bu aralar kurabiye ve kek diye çıldırıyorum. Neden böyleyim çözemedim. Kriz geldimi gitmiyor. Tam bu haldeyken açtım sitenizi, gelmez olsaydım.. şimdi kalori almadan olurmu hiç:))aldımmı en az 500 alırım ben şimdi:)

    YanıtlaSil
  7. Bizimkilerde bayılır ben de pek sık yaparım. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Anneciğinin ellerine sağlık...
    canım feci halde kurabiye yapmak istiyor senin tarifimi gidip yapsam:)

    Keyif konusunda sonuna kadar katılıyorum..Çalışırken kahvemi alıp gazetemi okumadan kesinlikel işe başlayamazdım:)) bu keyif halini eve taşıdım....:))

    YanıtlaSil
  9. Alemsiniz yani Zeynep'ciğim!
    Eh armut dibine düşer diye boşuna söylememişler.

    YanıtlaSil
  10. Anne kurabiyeleri vazgecilmezi oluyor insanin :)
    Annenin ellerine saglik cnm.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. çok doğru bir tesğit şekerim böyle bir milletiz işte ama ne güzel dimi anneciğinin ellerine sağlık bende deniycem ilk fırsatta

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel, benim kızım da büyür mü böyle? Annesine fikirler verir mi?

    YanıtlaSil
  13. Es-Selam Zeynebim..

    Ev kurabiyesi çok hoş görünüyor.
    Kurabiye denince , zihnime otomatikman kahve düşüyor. İkisini birbirinden ayıramıyorum :)

    Ellerinize / gönlünüze sağlık.

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık güzelim bide çay sıcacık nefis olur afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Zeynep ablacim,

    Ellerinize saglik nefis gorunuyor..Bizim annelerimizde olmasa Allah onlara uzun omurler versin ins..Kurabiye'yi bende cok severim boyle kitir citir oldumu deyme benim keyfime..saglicakla kal Selma

    YanıtlaSil
  16. Zeynepcim bizim evde de yemek kitaplarının , tarif defterlerinin arasından çok uzun zamanlar önce gazetelerden kesilmiş tarifler çıkar. Arada deneriz bunları biz de, çok zevkli olur:).
    Annenin ellerine sağlık:)..Bayılırım ev kurabiyesinin o kendine has sade lezzetine.
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  17. Vallahi süper ;)) Allah anneciğine güzel ömürler versin.
    afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  18. çayın yanında nefis gider canım annenin ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. Kurabie canavarı o kadar çok ki evde şükürler olsun arkadaşlarımda da tarif çok yapılacaklar arasında ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Babannem yapardı benzer bir kurabiye karbonatlı kurabiye koymuştuk adını..:)

    Ellerine sağlık canım

    sevgiler

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...