30 Mayıs 2011 Pazartesi

İki renkli Reçelli Kurabiye


Yemeği sevmek güzeldir ama bazi güzel şahsiyetler daha bir severler ve onlarla takıldığınızda güzel lezzetlere de ortak olmak vardır.Böyle güzel insanlardan olan ismi lazım değil bir arkadaşımız geçen gün bir sempozyum sırasında arada verilen kurabiyelerden peçeteye toplayıp masaya getirince buna benzer bir kurabiye ile tanışma fırsatı yakaladık!
O yediğimizin içine harç gibi koyup reçel ile pişirmişler ve reçel macun hale gelmişti,öyle de denedim ama ondan çok memnun kaldığım söylenemez.çünkü dediğim gibi çok kuruyup macun kıvamına erişiyor reçel.Bende böyle denedim memnun kaldık şu an hatta çayımın yanında nefis bir lezzet olarak salınıyor.
Yemeği seven o arkadaşıma katılıyorum herkes onun gibi güzel ve dürüstçe yemeği hem sevip hem de dile getirebilse değil mi?

Malzemeler:


125 gr tereyağ
2 çorba kaşığı pudra şekeri 
2 yumurta akı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1,5 su bardağı nişasta
1,5 su bardağı  un
1 adet buz
1 çorba kaşığı kakao

İçine herhangi bir marmelat(ben ahududu kullandım,annemin vişne marmelatı bittiği için)
Hazırlanışı:
  • Öncelikle oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını,yumurta aklarını,pudra şekerini,kabartma tozu,vanilyayı ve buzu yoğurma kabına alın ve karıştırın.
  • Birbirine güzelce harmanlandıktan sonra azar azar un ve nişastayı ekleyin.
  • Buz büyük ise eğer erimesini beklemeden de çıkartabilirsiniz.
  • Yumuşak bir kıvam elde ettiğiniz hamurunuzu ikiye bölün.
  • İkiye böldüğünüz hamurdan birine kakaoyu ekleyip iyice yoğurup kakaoyu yedirin.
  • Biri beyaz biri kahverengi olan hamurdan yarım ceviz büyüklüğünde parçalar alıp ikisini elinizde birleştirerek yuvarlayın.
  • Yuvarladığınız hamurların içine elinizle çukur açıp fırın tepsisine dizin.
  • Altı pembeleşmeye durunca pişen kurabiyelerinizi fırından çıkarın ve kaşık yardımı ile çanak kısımlarına reçel koyun.
*Nacizane önerim,un ve nişastada azaltmaya gidebilirsiniz eğer kıvama gelirse hamurunuz.

    11 yorum:

    1. Mesala ben :) Reçelle pişirmek için kurabiyeyi fırına koyduğun ilk anda reçelide koymuş olmacaksın. Kurabiyelerin pişmesine on dakika kala fırını açıp ortalarına reçel konduracaksın o zaman macun durumu ortadan kalkacak:)

      Ellerine sağlık diyorum ve bu hızından dolayı seni alkışlayarak gidiyorum:)

      YanıtlaSil
    2. Zeynepcim biz zaten ailecek yemeği severiz, buna bir de yemeği çok seven arkadaşlar da eklenince haliyle muhabbetler eninde sonunda yemeğe gelir bizde de. Ama işte böyle insanlarla yemek yemek de ayrı bir zevktir:). Yediğinden keyif alması gibisi yok kesinlikle:).
      Kurabiyelere bayıldım. Üzerlerine reçele alternatif olarak nutella da pek yakışır gibi:). Ellerine sağlık canım.
      Çilekli pastanı da sabırsızlıkla bekliyorum:).
      Sevgileeer...
      aslı

      YanıtlaSil
    3. Çok güzeller, sebep olan ismi lazım değil arkadaş sağolsun:)

      YanıtlaSil
    4. Off çok güzel görünüyor Zeynepim ellerine sağlık canım.
      Sevgiler...

      YanıtlaSil
    5. Bu ne güzellik renk cümbüşü gibi, çok güzel görünüyor. Ellerine salık canım. Sevgiler...

      YanıtlaSil
    6. Zeynepcim hemen iadeyi ziyarete geldim ellerine sağlık kurbişler baştan çıkarıcı:)))Sımsıcak sev
      giler...

      YanıtlaSil
    7. ımmmm reçelleri de akmış ye beni diyor resmen ellerine sağlık canım çok güzeller

      YanıtlaSil
    8. ellerine saglik canim enfes bir görüntü dogrusu insanin uzanip hemen aliveresi geliyor

      pasa tatlisinda sordugun soruya gelince mandalina yerine muz - yuvarlak bisküvi yerinede kedidili önerebilirim . Seninde dedigin gibi yurt disinda olanlar biraz daha sansli öptüm sevgiler

      YanıtlaSil
    9. Offf kurabiyler müthis gözüküyor....Ellerine saglik..


      Kandilin mübarek olsun...Berlinden sevgiler

      YanıtlaSil
    10. Çok orjinal tariflerin var bravo canım ellerine sağlık.

      YanıtlaSil

    Supangle

    Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...