31 Temmuz 2011 Pazar

Muhabbetiniz bol sofranızın bereketli olması dileğiyle Hayırlı Ramazanlar!


Bugün ilk teravihler kılınıcak ve yarın da nasipse oruçlu olacağız.
Çocukluğumdan beri her ne olursa olsun Ramazan güzel bir tebessüm ve huzur veriyor.Herkes bir çocukluk üzerinden anlatır Ramazanı ve bu bir klişedir kimine göre ama varsın böyle de anlatsınlar maksat muhabbeti hissedebilmek olsun sadece!
Benim hala aklım çok ufakken yaptığım bir iftara gider aklım.Bu kadar geç vakte gelmese de ya 6 ya da 7 yaşında iken ben çok erken saatlerde değildi ramazan ve ben 1 gün oruç tuttuğumu hatırlıyorum o günde ödül olarak eski cam şişelerdeki pepsilerden bir tane bana alınmış ve elimde onunla ezanı bekliyorum orucumu onunla açacağım.Çocukluk işte,şimdi ise yaklaşık 4-5 yıldır kola içmiyorum.
Herkesin vardır böyle güzel yaşadıkları bu yaşanmışlıklarla tatlandırdığımız,uzun muhabbetlerin eşlik ettiği herkesin evinde aç bilaç değil hem gönül hem mide doyuran sofraların,muhabbetlerin olduğu ve bunun artan eksilmeyen olduğu bir Ramazan-ı Şerif dileğiyle.Ramazanınız Hayr olsun!
***
BulgurluZeytinyağlı Biber Dolması

1 kilo bulgur
1 çorba kaşığı biber salçası(dolu dolu)
1 çorba kaşığı domates salçası
Bir tutam taze veya kuru reyhan
Bir tutam kuru veya taze nane
Kimyon
Kekik
Karabiber
Kırmızı biber
3-4 sivri biber
5 orta boy soğan
1 baş sarımsak
1 su bardağı zeytinyağı
Tuz
1 su bardağı su
1 kio dolmalık biber
  • Soğanları ve sarımsağı yağda biraz pembeleştirin.Ardından  salçayı,bulgur ve baharatları ekleyip güzelce kavurun.
  • Kavrulan harca yaklaşık 2 su bardağı kaynar su koyup ocağı kapatın,tencereninde kapağını kapatıp dinlenmeye bırakın.
  • İçini çıkartıp hazırladığınız biberlere dinlenen harctan koyup pişireceğiniz tencereye dolmalara yerleştirin ve göz kararı bir su ekleyip ocağa koyun.
  • Dolmaların suyu bir iki kaynayınca altını kısıp güzelce pişene kadar ocakta bırakın.Pişip pişmediğini ve suyunu arada kontrol etmeyi de ihmal etmeyin. 
*Dolmaya eklediğiniz su en fazla 1 su bardağı olmalı,eğer suyunu çekip hala pişmediyse tekrar gene az ilave edilir.

12 yorum:

  1. Eski Ramazanlar yaşımız çok fazla olmasa bile bizim de aklımızda. Çocuk yaşlarda Ramazan boyunca en fazla kim oruç tuttu diye kuzenler arasında yarış yapardık. Yine bir Ramazan kapımızda. Rabbim Ramazanızı hayırlı kılsın. Biber dolman da çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Canım sanada hayırlı ramazanlar ..Kekik hiç denememiştim dolmada , denerim inş..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ramazan ayının her yaşta ayrı bir güzelliği ve hatırası oluyor. Sizede hayırlı ramazanlar dilerim
    Sevgilerimle:)))

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı ramazanlar, Allah kabul etsin...

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle herkes küçüklüğüne dair Ramazanları anlatır belki de o duygular bu şekilde daha derinlemesine anlatılabiliniyor, karşı tarafa daha iyi ifade edilebiliniyor. Bu arda bloguma hoş geldin canım, kabul edersen ben de iadei ziyarete geldim =)

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı Ramazanlar dilerim arkadaşım...
    Dolmaların nefis görünüyor her gün dolma yiyebilirim :))
    kekli ben de bir kaç kes denedim harika oluyor........
    Ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  7. hayirli ramazanlar canim
    dolma enfes ellerine saglik
    güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim
    sevgiler ....

    YanıtlaSil
  8. hayırlı ramazanlar canım :) ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  9. Sağlıkla, ağız tadıyla, paylaşımla geçsin Ramazan!

    YanıtlaSil
  10. Hayirli Ramazanlar;cocuklugumuzda Ramazan Ayinin ayri bir yeri vardi,simdi sira bizlerde;cocuklarimizda güzel anilar birakmak icin caba göstermek ise ayri bir lezzet...
    Dolmalar harika,ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  11. Mmmmmm, dolma enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım...
    hayırlı ramazanlar....

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...