30 Ağustos 2011 Salı

Elmas Sultansız bir Bayram..

*Fotoğraf,anneannemin yıllar önce köyde diktiği asma

Her bayram sabahı anneannemin sesi yerine annemin ağlama sesiyle uyanmak bu bayramın diğer bayramlardan farkı olduğunu bir kere daha belli etti.
Bayrama 2 hafta kala ailemizin küçük üyelerine bayram harçlığını gönderip"bayrama çıkmam"diyen bir anneanneyi kaybetmek ve bunu bize açık açık belirtmesi bizim bayramımızı buruk ve eksik hale getiriyor.
Her Ramazan Bayramı anneannemde olan kahvaltı artık fazlasıyla eksik,bayram sabahları telefonumuzu birkaç kere arayıp kahvaltı için "hadi gelin,annen parçağı yapsın,millet gelicek"deyip bize ses veren anneannem artık o ses veremeyecek.
Ben en son ramazan bayramını 2009 da yaptım onunla geçen sene burada olmadığımdan telefonla bağlanmıştım bende kahvaltıya ve telefonda "anneanne endişelenme seneye beraberiz inşallah"demiştim ama aciz insan aklıyla çıkıp çıkamayacağımızı hesaplayamamıştım..
Anneannemsiz ve Sara teyzesiz bir bayram benim altın kızlarım 3 iken 1'e düştü şimdi elini öpmeye gidicek dertleşecek istediğim zaman kapısını çalacağım bir babaannem kaldı.
Dilerim herkesin sevdikleriyle geçireceği ve kaybettiklerini güzelliklerle yad edip dayanma gücünün olduğu bir bayram olur.İnşallah herkes seneye hayr ve sağlık ile sevdikleriyle önümüzdeki bayramlara yetişir.
Bayramınız bayram olsun!

7 yorum:

  1. En delice esen seher yeli, en güneşli günler, en parlak gecedir bayramlar. Yüreklerde bir esinti ve barış paylaşımına en sıcak 'merhabadır' bayramlar.Ramazan Bayramınız kutlu, her şey gönlünüzce olsun!

    YanıtlaSil
  2. Basin sagolsun canim. Allah'tan annannene rahmet, sizlere de sabirlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Başınız sağolsun.
    Yazıyı derin bir keder içinde okudum.
    Başta annene ve tüm aileye sabırlar diliyorum.
    Hayırlı Bayramlar...

    YanıtlaSil
  4. Hayat işte insan bilemiyor ama geride kalanlarda gidenleri unutmuyor sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Allah nurda yatırsın anneanneciğini ve tüm ölmüşlerimizi..hayat devam ediyor onlarsız buruk ama yine de yaşanıyor herşey..bayramda geliyor yenibir yılda hatta yıllarda...Rabbim annelerimizi başımızdan eksik etmeesin...

    YanıtlaSil
  6. canım benim sabırlar dilerim tüm aileye :(
    mekanı cennet olsun, göreceğiniz nice güzel bayramlara ...

    BİR DUT MASALI- NuNu

    YanıtlaSil
  7. Basiniz sag olsun Zeynebim cok uzuldum :(((
    Anannecigine Allah rahmet eylesin mekani cennet olsun.

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...