18 Kasım 2011 Cuma

Kremalı İrmik Tatlısı

Biz çocukken ne meşhur bir tatlıydı!
Gittiğimiz yerlerde bu tatlı ya da bunun gibi bizim dönemin(90 lı yıllarda)belli başlı bazı ürünleri varsa benim yüzüm düşerdi.Annemin evden uyarıları,yetiştirilmemiz nedeniyle yerdik ama ömürümden ömür çalarak yerdim işte,çok katı yapanlar,tarçına boğanlar,şekeri az ama en çok bu tatlı ve bilumum sütlü tatlılarda da rahatsız ettiği gibi aşırı katı yapılmasıydı büyük sorun.Ben bu tarif sonrası hayatımda ilk kez sütlü irmik tatlısı yaptım,annem yapıyordu arada ve ben bir ya da 2 kez yemişimdir ama şimdi yiyorum!
Açık söylemek gerekirse eleştirimde de yanlış anlaşılmasın nimetin her biri güzel ama bazen gerçekten varolan nimetin ahengini bizler bozuyoruz..
***
Bundan önce bir salata tarifini verdiğim ve sofrasından bahsettiğim Esra hatun tarifi verdi.O da benim gibi bu tatlıyı katı sevmiyormuş hatta "istersen kremayı bir pakette koyabilirsin"dedi ama ben yarım ile denedim gayet iyi oldu,isteyen o şekilde de deneyebilir.
Malzemeler:
  •  1 kilo süt
  • 1 su bardağı irmik(dolu dolu)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • Yarım paket krema(100 ml)
Üzeri için
  • Hindistan cevizi,tarçın,ceviz içi
Hazırlanışı:

Krema dışındaki üç malzemeyi tencereye koyun.Orta ateşte karıştırarak pişirin.Fokurdamaya başlayan tatlıya kremayı da ekleyip kaşıkla karıştırıp muhallebiye yedirin.Bir iki fokurdattıktan sonra ocağı kapatın.Kare bir borcamın içine biraz tarçın serpin ve ardından hazır olan muhallebinizi borcama boşaltın.Soğuyunca üzerine hindistancevizi,ceviz içi veya tarçınla,kısaca istediğinizle süsleyin.

9 yorum:

  1. Ben de 9 yemek kasigi irmik koyuyorum, krema koymuyorum. Kvami güzel oluyor. Ellerine saglik, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Zeynepcim, arasina muz dilimlersen daha da guzel oluyor. Muzdaki rayihanin tum tatliya yayilisini yerken hissediyorsun. Bu da benden basit bir ilave olsun.
    Esra

    YanıtlaSil
  3. Zeynepcim ben de irmik tatlısını katı sevmeyenlerdenim, biraz daha yumuşak kıvamlı olunca gerçekten bir sütlü tatlı gibi oluyor bence..Ben sık sık yaparım irmikli tatlıyı ama krema kullanmayı hiç denemedim, eminim çok daha da leziz olmuştur..
    Ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  4. Pek bir severim ben irmikli tatlıyı. Dediğin gibi ne çok sert ne çok cıvık. Tam kıvamında olmalı. Ellerine sağlık Zeynebim.

    YanıtlaSil
  5. kremalı denemedim ama irmik tatlısını çok severim canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  6. İrmik tatlısı benim çocukluğumdan beri bayılarak yediğim bir tatlı
    Ama kremalı hiç bilmiyordum
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. hmm nefis görünüyor,ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel ve basit bir tatlı oluyor ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. zeynepcim görüntüsü harika eminim tadı da süperdir...

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...