21 Ocak 2012 Cumartesi

Portakallı&Çikolatalı Kurabiye

Portakal kokusu ne güzel birşeydir!
Evin içine dolan portakal kokusunu,tarçın kokusunu çok seviyorum. Belki de benim için sıcak ve huzurlu bir evin koku kısmı da bunlardan oluşuyor. Sahteliği,yaydığı kokunun ahenksizliğinde hissedilen kokuların olduğu evler aynı zamanda bir tarumarlığı da gösteriyor.
"Huzur bir kokuya mı hapsolmuştur?"diyen de çıkar ise,evet bazen huzur; hissedilen bir kokunun yüzüne verdiği tebessümün ardından içine işlemesiyle de gelebiliyor.Ya da bütün gün evde çalışıp masanın üzerinde iki çeşit tatlı, bir tepsi de kurabiyenin görüntüsünde saklanıyor.Bunların hepsi bir bütünün içinde sonucu gösteriyor;huzur ihtiyacımızı çünkü everest gibi koymuşuz hayatımıza,bu sebepten varolan değil de bizim için özlenen olmuş.Sonra da böyle koku da gülümseme de arar olmuşuz..
***
Aslında bu kurabiyeleri arkadaşlara tattırırken "çakma biskrem"diye de ekledim.Fırından çıktıktan sonra ılınmaya dururken yediğinizde çikolatanın o akışkan hali damağınıza vurunca anlatılmaz sadece yaşanır dedikleri cinsten bir hale düşüyorsunuz,deneyin ve sizde görün klişe cümlesinin ekliyorum o sebeple.Tamamen uydurmasyon olan tariflerimden daha doğrusu her yenilik bir kişinin uydurması ama icadı da sayılıyorsa bu da benim icadım da diyebilirim belki de.Tarifi buraya eklemeden dahi verdim tarif,herkese ısrarla tavsiyemdir..
 Malzemeler
  • 5 portakal kabuğu rendesi*
  • 250 gr tereyağ
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı fındık kırığı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 vanilya
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 paket doğranmış çikolata
Hazırlanışı
  1. Oda sıcaklığında olan yağ ve un dışındaki tüm malzemeleri bir karıştırma kabına alın.
  2. Karıştırma kabında birbirine güzelce karıştırın.Un eklemeden bu şekilde karıştırmak yağın güzelce karışmasını sağlıyor.
  3. Ardından azar azar unu ekleyip kurabiye için elde edilen yumuşak kıvama gelinceye kadar un ekleyin.
  4. Hazır olan hamuru bir kenara alın hamur dinlenirken çikolataları bıçak yardımıyla kıyın.
  5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp kıyılmış çikolatadan kaşık yarımıdıyla içine koyup yuvarlayın.(Aynı içli köfte gibi yaparak kurabiyeleri tamamlayın.Bu malzemeye 80.gr lık iki paket tam yetmişti.)
  6. Kurabiyeleri önceden ısıtılmış 180 dereceli fırırına verin.
*Portakallar çok büyük olmadığı için 5 tane kullandım eğer portakal büyük ise isteğinize göre bir sayıda portakalın kabuğunu kullanabilirsiniz.Birde portakalı rendenin büyük olan kısmıyla değil onun bir küçük olan kısmıyla rendelemelisiniz.

    10 yorum:

    1. mmmm ellerine saglik.enfes gorunuyorlar.portakalin kokusu buralara kadar geldi.sevgilerle.

      YanıtlaSil
    2. Huzur.. Elinde sıcak bir fincan çay/süt/çikolata, tabağında bir dilim çikolatalı/portakallı kek,elmalı kurabiye..

      Huzurlu ve haraketli bir evin kokusu :)

      Gecenin bir vakti evi huzurlu kılmak vardı ama sabaha artık:))

      YanıtlaSil
    3. oyyy nefis görünüyorellerinize sağlık.

      YanıtlaSil
    4. çikolata ve portakal aroması harika olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

      YanıtlaSil
    5. Harika nefis mis gibi, ellerine sağlık Zeynepcim..
      Sevgiler..

      YanıtlaSil
    6. Çikolata ve portakal bence de harika bir ikili.
      Kurabiyeler tüllerin arkasından pek alımlı bakıyorlar.
      Ellerine sağlık canım.
      Sevgiler...

      YanıtlaSil
    7. Bu tarife bayıldım Zeynepciğim yorum yazmakta bazen zorlanıyorum ama tariflerinin tümünü okuyorum tabiikide yazılarınıda ellerine emeklerine sağlık sevgiler...

      YanıtlaSil
    8. zeynebim, benim için huzur şu sıralar misss kokulu mutfaktan gelen Ada'nın ve babasının kahkaha sesleri :) kurabiye enfes ellerin dert görmesin

      YanıtlaSil
    9. Ellerinize saglik. hersey cok lezzetli gorunuyor. biskuvilere cikolata doldurma teknigini gosterdiginiz icin de ayrica tesekkur ederim. bu tarifi denemem lazim :)
      sevgiler...

      YanıtlaSil
    10. Zeynepciğim tarifini denedim ve bloğumda yayınladım senin harika yazılarından bir paragrafla birlikte ellerine kalemine sağlık canım sevgiler..

      YanıtlaSil

    Supangle

    Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...