22 Ocak 2012 Pazar

Zahter Salatasına Öykünmek

Geçtiğimiz günlerde annemle yemek yediğimiz Çiya'da zahter salatası benim başımı döndürdü.O salatanın lezzetini unutmadan ona benzer bir karışımdan yola çıkmak istedim ama tam benzeri değil de onun gibi karışık birşey yaptım.Zaten o salata orada güzel,yolu düşen muhakkak yesin ardından da domates tatlısı ya da olmamış cevizden yapılan  cevzi tatlısını yesin.Şiveydizi de öncesinde yemeyi unutmayın!Hoş ben saymaya kalksam Çiya'nın lezzetlerini say say bitmez bu sebeple ben saymayayım yolunuzu düşürün ve gidin muhakkak damağınızda şölene yol açıp ruhunuza bunu indirmeyi başarın.Dışarıda yemek yemeyi çok sevmeyen ve bununla beraber belli olmayan bir yerde hiç sevmeyen annem bile hiç rahatsız olmadı yediği herşeyden,hele de en son ikram ettikleri sumak şerbeti ise çok güzel bir nokta oldu..
***
Bu salatayı yapın kalsa da ardından gelen misafiriniz çok severek bitiriyor.Ben kahvaltıya yapmıştım,öğlenleyin  kahve içmeye gelen annemin arkadaşı hepsini yedi ve çok beğendi.

Kışlık Karışık salata

Malzemeler
  • 2-3 havuç
  • 3-4 tane turp
  • Kahvaltılık zahter
  • Nar ekşisi
  • Zeytinyağı
  • Tuz
  • Kuru reyhan
  • Kuru nane
  • Maydonoz
  • Dereotu
Yapılışı

Maydonoz ve dereotunu incecik kıyın.Turpları ufak udak doğrayın havucu da rendenin küçük kısmı ile rendeleyin.Diğer malzemeler ile hepsini bir karıştırma kabına alıp iyice birbirine karıştırın.Hatta ben kapaklı bir kapta yaptım kapağını sıkıca kapayıp kabı salladım ve o şekilde karıştırdım.
Hazır olan salatanızı servis tabağına alın.Eğer kavrulmuş susamınız varsa ya da ayıklanmış narınız varsa eklemenizi tavsiye ederim.

9 yorum:

  1. denemeli bakilmali,eminim sahanedir.ellerine saglik.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. onu bunu bırak da artık beni götürürsün olmuyo böyle

    YanıtlaSil
  3. Hem çok güzel hem de sağlıklı ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  4. Sadece salata ile doyabilirim harika görünüyor. Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Şu Çiya ya bir benim yolum düşmedi :)) çok güzel bir yermiş bende hep duyuyorum ama bir gitmek nasip olmadı..afiyetler olsun size:)

    YanıtlaSil
  6. Madem bu kadar güzel bir mekan gidip tatları tadılacak mekanlar arasına yazıyorum kendisini
    canım benim afiyet bal olsun.
    Salataya gelince o zaten bambaşka şahane olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Türkiyede olsakta gitsek Ciya'ya domates tatlisinin tadini merak etmedim degil:)
    Zahter bulursam kesinlikle deneyecegim bu nefis salatayi eline saglik canim

    YanıtlaSil
  8. Zeynep Cíya'nin yemek ve ozellikle salata cesitlerini bende cok sevmistim..ellerine saglik

    YanıtlaSil
  9. Nasıl isterdim bir bilsen o mekana gidip o lezzetlerden yemeyi..
    Afiyet olsun size canım..

    Salatada nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...