15 Mayıs 2012 Salı

Çilek Püreli Tatlı

Geçtiğimiz cuma günü gelen misafirlere(yani bir alt yazıdaki misafirler)yapacağım tatlı pastamı olsa,kurabiyemi derken annem içeriden "süt aldım amcadan hani sütlü tatlı yapıyordun"diye seslendi.Malum bizim sütçü amcamız var birde ve süt varsa o sütlü tatlı rulo pasta gibi hem sütün tadnın tadının hissedileceği hem de yoğun kullanılacağı birşey olması lazım.Bir yandan da annem buzlukta çilek var kullan derdinde onlardan birşey çıksın derken Papatya Prenses'in bir zaman önce yayınladığı bu tarif geldi aklıma ve hemen baktım.O tarif bana yol gösterici oldu,muhakkak böyle tarif çoktur ama ben onun tarifine bakarak kendimce birşeyler yaptım.Benim kendisini pastaya,tatlıya kullanmamı beklemekte olan bir paket kedi dili ile çilekler değerlendi ve mis gibi taze sütte tatlı oldu.Misafirlere önce kahvaltı sonrası sunarım dedim sonra da olsun masaya biraz koyayım deyip birkaç dilimi gördüğünüz üzere servis tabağına koyup masaya getirdim.Misafirlerin ufaklıkları tatlı yiyorlar ama yarım dilim, "hayırdır neden az alıyorsunuz"diye sorduğumda verdikleri cevaba çok güldük!Sanmışlar ki o kadar var tatlı,utandım bunu duyunca yahu olur mu ben size hususi yaptım Salih Emir paşanın çilekli herşeyi sevmesi nedeniyle yaptım demedim mi diye de ekledim.Velhasıl misafirlerin çoğu çift dikiş giderek yedi herkes nasıl yaptığımı sordu ilk denemede böyle sözler almak hoş oldu güzel oldu..Papatya Prenses çok teşekkürler yol göstericilğin için..
 Bende ancak akşam masama geçtiğimde tadabildim,gördüğünüz üzere kitap,kalem,test.
  • 1 paket kedidili bisküvi
  • 1 litre süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı+yarım çay bardağı şeker
  • 2 paket vanilya
  • Yarım paket krema
  • Çilek(istediğiniz kadar,bizim yaklaşık yarım 500-750 gr arası idi)
  • 1 ,5 çorba kaşığı nişasta
  • yarım çay bardağı şeker
 Bisküvileri ıslatmak için
  • çilek püresinden 1-2 kaşık
  • yaklaşık 1,5 çay bardağı süt

Hazırlanışı:
  1. Öncelikle çilekleri rondodan geçirin.Rondodan geçirilen çilek püresinden 2-3 kaşık alıp 1,5 çay bardağı süt ile iyice karıştırın.
  2. Dikdörtgen borcama kedidilinin hepsini dizin.Hazırladığınız çilekli&sütlü karışımı fırça yardımıyla kedidillerinin üzerine sürün.
  3. Tencereye sütü,unu,nişastayı,vanilyayı ve şekeri ekleyip pişirin.Kaynayan muhallebiyi bir iki kere daha kaynatıp altını kapatın ve tezgahın üzerine alıp soğumaya bırakın 30 dakika bekletin.
  4. Orta sıcaklığa gelen muhallebiye kremayı ekleyip mikserde 3-4 dakika çırpın.
  5. Hazırlanan kremayı ıslattığınız kedidillerinin üzerine döküp soğumaya bırakın.
  6. Tatlınızı soğumaya bıraktıktan sonra rondodan geçirip hazırladığınız çilek püresini nişasta ve şeker ile pişirin.Pişen püreyi soğumaya bırakın ve o da sıcak ılık arası bir hale gelince tatlının üzerine döküp soğumaya bırakın.

9 yorum:

  1. nede güzel olmuş.. bakarken yutkundum :) ellerine sağlık sana afiyet şeker olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Sen iste ben yol gösteririm hep, ama yolumu bir de size düşürsem ne güzel olur :)))))))
    Bir haftadır bu tarz bi tatlı çekiyor canım, sonra yapmaya üşeniyorum bu karışılıkta.

    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzell görünüyorrr:)
    ellerine sağlık canımm..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. tam yaza uygun hafif bir tatlı ,ellerıne sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Zeynep'cim bloglar çilek açtı resmen ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Renklerin güzel uyumu,Çok güzel olmuş ellerine saglık canım.

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. acayip güzel görünüyor ellerine sağlık canımmm
    çok çok öperim:)

    YanıtlaSil
  9. Bi kere de "denedim soyle oldu boyle oldu" diye yorum yapin arkadas! Hep "cinim illirini siglik cik gizil giriniyi"!

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...