5 Haziran 2014 Perşembe

Çilekli Alman Pastası


Uzun aralıklar vere vere her seferinde ayrı bir "merhaba" ile döner oldum.
Son yazıda dediğim gibi belki de sosyal ağlarda yaptığımız hızlı paylaşımlar bizi biraz da bu hale getirdi.Benim birde kendi yoğunluklarım da tuzu biberi oldu.
Fotoğraf çekmek kısmında sıkıntılar da elimi kolumu bağladı.
Şu anda ışık ya da makineden mi bilmiyorum çok iyi çekimler çıkamadı ne yazık ki.
Bu bir özür mahiyetinde de olsun o sebeble.
Bu sene çilek,şükür olsun ki,ziyadesiyle tükettik.
Meyve olarak tüketmenin yanında Çilekli limonata,rulo pasta,muhallebi de özellikle ve bu alman pastası derken her hafta 3-4 kilo tüketmişiz.

Tarife gelirsek;bu tarif  Portakal Ağacı'ndan fakat ben tarifle biraz oynayarak yapıyorum dileyen orada ki tariften de yapabilir.Bu tarifi yıllardır yapıyorum ve ben Hatice Özdemir'in tavsiyesiyle muz ile yapardım.Bu sene ilk kez denedim çilek ile ve çok çok memnun kaldık.

Portakal Ağacı'na da tarif için çok teşekkürler!

Çilekli Alman Pastası

  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı tozşeker
  • 60-70 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3,5 çay bardağı un
Muhallebi için:
  • 3 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı tozşeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • Fındık kadar tereyağ
  • Üzeri için:Pudra Şekeri
Hazırlanışı:
  1. Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelecek kadar çırpın.
  2. Ardından eritilmiş tereyağ,birbirine karıştırılmış süt&yoğurdu ekleyin
  3. Son olarak unu,vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyip kelepçeli kalıba koyun.
  4. Önceden 160-170 derecede ısıtılmış fırına verin.
  5. Muhallebi için unu,sütü,yumurtayı ve şekeri karıştırın.Bu karışımı ocağa alın ve kaynayana kadar pişirin.
  6. Kaynayıp hazır olan muhallebiyi ocaktan alıp yağ ve vanilyayı ekleyip ara ara durarak çırpın.
  7. Pişen keki çıkarıp ikiye bölün.Kek soğusun,krema ılınmaya dursun.
  8. Soğuyan kekin arasına muhallebiyi koyup çileklerinizi dizin.Ardından kekin diğer parçasını kapatın.
  9. Hazır olan pastanızın üzerine elekten geçirerek pudra şekeri koyun.

7 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor ki :) daha sık yazmalısın

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik süper gôrünüyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık :)
    Ayrıca takibe alamıyorum sizi gfcniz çalışmıyor.
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Görüntüsünü çok beğeniyorum Alman Pastasının. Bu da yine harika görünüyor. Hiç kendim denemedim ama çok severim tadını da. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Oooh süper. Alman pastası üstelik de çilekli, Ben de hep niyetlenirim ama bir türlü yapamam. Ellerine sağlık Zeynepcim, hayırlı ramazanlar. Aysel

    YanıtlaSil
  6. Harika, ellerine saglik.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Biz üşengeçler böyle hem göze hem mideye hitab eden lezzetli tatlılar yapamayınca açıp açıp fotoğrafına bakıyoruz anca :) ellerine sağlık sevgili Zeynep

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...